فهرست

تاریخچه

بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا در سال 1341 شمسی در زمینی به مساحت تقریبا  10000متر مربع با زیربنای حدود 7000متر مربع شامل:

بخش های درمانی، اداری و تأسیسات، توسط فردی خیرخواه و نیک اندیش بنام مرحوم حاج محمدصادق شفیع زاده احداث و به جمعیت هلال احمر بابل واگذار گردید. این بیمارستان امدادی در اوائل سال 1342 فعالیت درمانی خود را با  36 تخت جراحی و با دو بخش اورژانس و اتاق عمل همراه با تجهیزات و امکانات مناسب آغاز نمود.

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این مرکز در اردیبهشت ماه 1358 به شبکه بهداشت و درمان شهرستان واگذار گردید و در سال 1359 با افتتاح درمانگاه چشم پزشکی به تعداد اعمال جراحی آن افزوده گردید

با شروع جنگ تحمیلی، بیمارستان امدادی امیرکلا با دو بخش جدید، ارتوپدی و جراحی مغزو اعصاب و همچنین یک بخش چشم پزشکی به کمک مجروحین جنگ تحمیلی شتافت.


این فعالیت تا سال 1370همچنان ادامه داشت تا اینکه در نیمه دوم همان سال به لحاظ سیاستهای جدید سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، این مرکز پس از یک وقفه فعالیتی کوتاه مدت با انجام تعمیرات اساسی و بازسازی های لازم و تغییرات ویژه در نوع وسایل و تجهیزات پزشکی و درمانی، از حالت بیمارستان امدادی خارج و به مرکز آموزشی درمانی کودکان تبدیل گردید.

در حال حاضر بیمارستان کودکان (شفیع زاده) امیرکلا با داشتن 180 تخت مصوب و 143 تخت فعال به عنوان یک بیمارستان فوق تخصصی و درجه یک در ردیف یکی از بزرگترین مراکز عمده آموزشی و درمانی سطح کشور قرار دارد.

پوشش درمانی این بیمارستان نیز بسیار وسیع می باشد درمانگاه در مجتمع درمانگاهی این بیمارستان قرار دارد که بصورت صبح و عصر با حضور پزشکان فوق تخصص رشته های مختلف اطفال و جراحی در ارائه خدمات درمانی به مراجعین فعال است. مجتمع درمانگاهی (پلی کلینیک) بیمارستان دارای درمانگاه های فوق تخصصی اطفال زیر می باشد: نوزادان، جراحی اطفال، گوارش، نفرولوژی، خون و انکولوژی، غدد و متابولیسم، مغز و اعصاب، عفونی اطفال، قلب، آسم و آلرژی، ریه، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، درمانگاه تالاسمی، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن و شامل واحدهای اطلاعات سلامت ، اسناد پزشکی، کارشناسی امور بیمه گری و مددکاری اجتماعی که وظیفه خدمات حمایتی و اداری بیماران به عهده این واحدها می باشد.

این بیمارستان علاوه بر دارا بودن مجتمع درمانگاهی، بخش هایی نظیر بخش پیوند مغزاستخوان، دیالیز ، ژنتیک، رشته های مختلف اطفال بمنظور بستری نمودن بیماران نیازمند وجود دارد. همچنین واحد ژنتیک این مرکز که جهت انجام تحقیقات و آزمایشات تحقیقاتی ژنتیک دایر گشته، خدمات مورد نیاز را به همه مددجویان استان مازندران و استان مجاور ارائه می نماید